Muslimanima u Sandžaku dosta je više hodžinskih svađa i raskola, pa se stoga sve češće mogu čuti komentari da bi, po principu jedan hodža jedan reis, jedna IZ i da svako selo ima svog muftiju.

Vrhovni sabor Islamske zajednice (IZ) Srbije izabrao je dosadašnjeg reisu-l-ilemu Seada Nasufovića na još jedan petogodišnji mandat.

Međutim, Mešihat Islamske zajednice Sandžaka saopćio je kako je predsjednik Vrhovnog sabora Muhamed Jusufspahić prekršio Ustav i nije poštovao proceduru za izbori reisu-l-uleme, pa je Sead Nasufović nezakonito izabran.

Na sjednici održanoj u nedjelju trebalo je da se definiše izborno tijelo za izbor vrhovnog poglavara, usvoji pravilnik o izborima i druge radnje u skladu sa Ustavom IZ Srbije.

Mimo dogovora sa prethodnih sjednica Jusufspahić je predložio da se na toj sjednici izabere reisu-l-ulema, a predstavnici Mešihata IZ Sandžaka napustili su sjednicu pošto njihove primjedbe nisu prihvaćene.

Nakon ovog saopćenja Mešihata islamske zajednice Sandžaka, kojim je osporen reizbor Nasufovića on je za portal SNews izjavio da su mu članovi Sandžačkog muftijstva kazali “da su i sami iznenađeni takvim saopćenjem”.

“Odmah nakon objave spornog saopćenja sam kontaktirao članove Mešihata na čijem je sajtu i objavljeno saopćenje, na šta su mi odgovorili da su i sami iznenađeni, te da nikakvih konsultacija niti sjednice o osporavanju mojeg izbora za Reisa nije bilo”, kazao je Nasufović za portal SNews i dodao da je i sam iznenađen.

On je kazao i da su Mešihat Srbijanski i Preševski podržali kandidaturu dosadašnjeg Reisa, dok je Mešihat sandžački, tvrdi, dao svoje mišljenje, odnosno kako je rekao ultimatum, da “neće učestvovati u izbornom procesu ako njihov kandidat ne bude izabran za Reisa”.

“Takav ultimatum nije prihvaćen, a izbori su nastavljeni i sprovedeni po svim izbornim pravilima, te su kao takvi potpuno legitimni”, konstatovao je Nasufović i izrazio žaljenje što su pojedinci postupili nezrelo nakon izbora novog Reisa, te ponovio da je sporno saopćenje iznenadilo i njega i sve članove Sandžakčkog muftijstva.

S druge strane, povodom aktuelnih dešavanja jučer se saopćenjem za javnost oglasio i Mešihat Islamske zajednice u Srbiji koji poziva da se i dalje ne klanja za imamima koji nisu njihovi.

Oni i dalje stoje na pozicijama da je riječ o “odmetnutim imamima” koji su 2007. godine napustili Islamsku zajednicu i “pokušali uz pomoć lokalnih i državnih političkih, obavještajnih, kriminalnih i drugih faktora, putem puča, oteti Islamsku zajednicu, njene ustanove i imovinu”.

No, kako stvari stoje, muslimanskim vjernicima u Sandžaku i Srbiji je više dosta i jednih i drugih, njihovih svađa i optužbi, a sve se češće mogu čuti pomalo ironični komentari da bi, po principu jedan hodža jedna IZ, najbolje bilo da umjesto dvije ili tri islamske zajednice imamo 20 ili 30, a da svako selo ima svog muftiju, jer ovi danas nisu više nikakav autoritet.

Komentariši

Vaša email adresa neće biti objavljivana.

You May Also Like

Uskoro neće moći svi u kladionice

Crna Gora će novim zakonom o igrama na sreću i nagradnim igrama…

Čanak: Nek se zna, sjevernoistočna BiH koja sebe naziva RS niti je Republika niti je Srpska

Čelnik Lige socijaldemokrata Vojvodine Nenad Čanak smatra da Bosna i Hercegovina “ne…

Novalić: Hidroelektrane na Drini mogu da grade samo Srbija i BiH

Mi nemamo ništa protiv izgradnje hidroelektrane Buk Bjela na Drini, ali taj…

Tukao čovjeka do smrti nasred ulice: Uhapšen 20-godišnjak

Pripadnici Ministarstva unutrašnjih poslova u Novom Sadu uhapsili su Ž. R. (2001)…